100% elektrický Peugeot e-208

Nový elektromotor, vyšší účinnost a dojezd až 400 kilometrů. 

Po první optimalizaci na konci roku 2021 projde Peugeot e-208 v roce 2023 další zásadní technologickou evolucí. Dostane nový motor, díky čemuž se zvedne jeho maximální výkon o 15 %, a to ze 100 kW/136 k na 115 kW/156 k. Současně se výrazně zlepší jeho účinnost a sníží jeho průměrná spotřeba energie na pouhých 12 kWh. Dojezd naroste o 38 km na celkových 400 km.

Peugeot e-208 si získal přízeň zákazníků celého světa svým vzhledem, bohatou výbavou a potěšením z jízdy, které přináší elektrická technologie. Díky kabině Peugeot i-Cockpit® s kompaktním volantem získáte lepší zážitek z řízení a jedinečné jízdní vlastnosti.

Od uvedení na trh v roce 2019 bylo vyrobeno téměř 110 000 kusů, ale především je Peugeot e-208 od začátku roku 2022 na čele prodejů elektromobilů segmentu B v Evropě a také nejprodávanějším elektromobilem ve Francii.

400 bezemisních kilometrů

Nová verze 100% elektrického vozu Peugeot e-208 bude disponovat motorem s točivým momentem 260 Nm dostupným od 0 km/h pro okamžitou reakceschopnost. Výsledkem bude ještě větší potěšení z jízdy bez vibrací, hluku, řazení, zápachu a emisí CO2. 

Zároveň bude mít nový Peugeot e-208 účinnější vysokonapěťovou baterii s kapacitou 51 kWh, která pracuje při napětí 400 V. 

Pro konstruktéry tohoto nového hnacího ústrojí byla klíčová efektivita. Všechny tyto inovace umožňují dosáhnout pozoruhodně nízké průměrné spotřeby energie, která se pohybuje kolem 12 kWh na 100 km. 

Výhody první optimalizace zůstávají

První fáze optimalizace zahrnovala řadu novinek, které budou samozřejmě v novém modelu e-208 stále k dispozici. Patří mezi ně:

  • tepelné čerpadlo ve spojení s čidlem vlhkosti umístěným v horní části čelního skla maximalizuje energetickou účinnost vytápění a klimatizace. Informace přenášené tímto čidlem umožňují přesněji řídit recirkulaci vzduchu v prostoru pro cestující a v konečném důsledku zachovat množství energie obsažené v baterii během fází vytápění a udržování teploty uvnitř vozu;
  • pneumatiky třídy „A+“ minimalizují ztráty energie třením;
  • převodový poměr optimalizuje dojezd při jízdě po silnici a dálnici.

Účinnost těchto prvních vylepšení je patrná zejména při nízkých venkovních teplotách. Kromě podstatného zvýšení dojezdu je však třeba zdůraznit i zlepšení (až o 40 km) při reálném používání vozu v městském provozu a při teplotách blízkých 0 °C.

Praktické každodenního používání

Pro Peugeot e-208 jsou k dispozici dva typy palubních nabíječek, které pokrývají všechny způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení jednofázovým proudem 7,4 kW, za příplatek je pak k dispozici zařízení pro nabíjení třífázovým proudem 11 kW. Peugeot e-208 navíc umožňuje rychlé nabíjení pomocí rychlonabíjecí stanice 100 kW, a to z 20 % na 80 % za méně než 25 minut.

Pomocí ovladače na středové konzoli může řidič zvolit jeden ze tří dostupných jízdních režimů (ECO, NORMAL a SPORT) a zvýšit tak dojezd nebo výkon. Prostřednictvím režimu BRAKE, který se aktivuje ovladačem na převodovce, může uživatel také zvýšit zpomalení při uvolnění plynového pedálu a tím zvýšit rekuperaci energie.

Nový Peugeot e-208 přijde na trh v průběhu roku 2023.

 

Potřebujete poradit?

Neváhejte se nám ozvat. Ve VETO CZ jsme připravení Vám s čímkoliv pomoci.