Filtr pevných částic plní důležitou úlohu v omezování skleníkového efektu, zásadní otázky dlouhodobého vývoje naší planety. Peugeot zaujímá místo průkopníka ve vývoji technologických řešení, která snižují emise pevných částic ve výfukových plynech dieselových motorů. Jedná se o systémy na špičkové technické úrovni, které přesně odpovídají zadávacím podmínkám výrobce.
Kde se vlastně filtr pevných částí v automobilu nachází
FAP je zakomponovaný ve výfukovém potrubí, které vede z výstupu motoru k zadní části vozidla. Jen u modelu Peugeot Boxer je výfukový systém vyveden do levého zadního boku vozidla. Celek výfukového potrubí měří přibližně 3 metry (podle modelu) a je upevněno pod podvozkem vozidla. Výfukový systém slouží k odvedení plynů, které vznikají v motoru spalováním směsi vzduchu a nafty. U dieselových motorů vznikají při spalování paliva škodlivé emise a filtr pevných částic slouží k odstranění zachycených nespálených částic.
Jak se o filtr pevných částic starat
Důležitým prvkem pro zachování maximální životnosti filtru pevných částic je používané palivo. Doporučujeme prémiové palivo, bez přísad a aditiv, které mají na filtr doslova destruktivní vliv. Filtr pevných částic má v ideálním případě životnost maximálně 10 let, popřípadě 180 000 km. Velice doporučujeme použít při výměně pouze originální díly Peugeot a neuchylovat se k čistícím metodám, které v žádném případě neodpovídají standardům značky Peugeot. Neodborné čistění filtru může mít za vinu nedostatečné odstranění zbytku sazí a další problémy by následovaly zanedlouho. I přes zdánlivě levnější opravu je čištění nakonec vždy dražší a neodbornou manipulací hrozí poškození dalších komponent výfukového systému.
Oprava a výměna filtru pevných částí jsou záležitostí pro profesionály, naši technici znají perfektně výfukový systém vašeho vozu, vždy pracují s originálními díly Peugeot a posoudí vhodný okamžik pro provedené výměny. Můžete se na nás s důvěrou obrátit.