Nový Peugeot 5008

Nový Peugeot 5008 se brzy objeví na evropském trhu. Nabízí inovativní přístup v segmentu C-SUV a stanoví nová měřítka. Nový Peugeot e-5008 se stane prvním 100% elektrickým SUV, poskytujícím ohromující prostor pro až sedm cestujících a dosahujícím elektrického dojezdu až 660 km. Využívá platformu STLA Medium a baterii „made in France“, splňuje přání zákazníků hledajících velké SUV s výrazným designem, kvalitním modulárním interiérem a efektivním elektrickým výkonem.

Nový Peugeot 5008 je ukázkou flexibility platformy Stellantis STLA Medium, kterou jako první model využívá v delší konfiguraci. Díky mimořádně velkorysému rozvoru 289 cm a celkové délce 479 cm je velmi prostorný, Inovativní platforma STLA Medium byla navržena tak, aby nabízela nejlepší výkon ve své kategorii z hlediska kritérií, která jsou pro zákazníky nejdůležitější: dojezd (až 660 km), doba dobíjení (80 % za 30 minut), potěšení z jízdy, výkon, efektivita a služby konektivity.

Nový Peugeot 5008 se bude vyrábět výhradně v závodě ve francouzském Sochaux. Elektrické verze budou vybaveny bateriemi ACC.

Nový Peugeot 5008 se začne prodávat na podzim 2024

Základem nabídky budou dva stupně výbavy, Allure a GT, se třemi volitelnými pakety příplatkové výbavy. Z hlediska pohonů budou k dispozici tři plně elektrické: (210 k, 230 k s dlouhým dojezdem a 320 k se dvěma elektromotory a pohonem všech kol) a dva hybridní (plug-in hybrid a mild-hybrid).

Design modelu 5008 naznačuje pohyb, a to od zadního okna, jehož sklon je zdůrazněn efektními bočními designovými prvky, až po přední masku s novým světelným podpisem a inovativní maskou chladiče, která splývá s barvou karoserie. Díky poměrně vysoké linii bočních oken, výrazným tvarům i velkorysým rozměrům (délka: 479 cm, šířka: 189 cm, výška: 169 cm) je vůz 5008 na silnici nepřehlédnutelný. Sofistikovanost masky chladiče podtrhuje štíhlý elegantní černý pás, který obepíná celou přední část vozu, a u všech verzí jsou do něj zabudovány ultrakompaktní LED světlomety.

Model 5008 GT je standardně vybaven novou technologií Peugeot Pixel LED, která automaticky přizpůsobuje paprsek světlometů podmínkám provozu a udržuje optimální osvětlení, aniž by rušila ostatní účastníky silničního provozu.

Po vzoru modelů 408 a 3008 vybaven koly s originálním vzorem, která mu dodávají moderní styl a zlepšují jeho aerodynamické vlastnosti. Kola o velikosti 19″ a 20″ s technickým a geometrickým designem mají ve svém středu nový znak Peugeot.

V interiéru se cestující díky velkolepé 21″ plovoucí panoramatické obrazovce nového systému Peugeot Panoramic i-Cockpit® ocitnou v prostředí, které je jak technicky vyspělé, tak uživatelsky přátelské.

panaromatic-coockpit

Peugeot 5008 má velmi hladké, čisté vertikální boky, jejichž eleganci podtrhuje skrytí těsnění bočních oken ve dveřích. Počet ozdobných prvků na karoserii byl snížen a místo chromovaných dílů se využívají některé lakované díly v odstínu Šedá Meteor na předním a zadním nárazníku, Černá Orbital na krytech zrcátek a spodní linii oken.

Nový 5008 je k dispozici v šesti barevných odstínech: Modrá Obsession, Modrá Ingaro, Bílá Okenite, Černá Perle, Šedá Artense a Šedá Titane. U verze GT je standardem černá střecha v lesklém provedení.

Propracovaná elegance interiéru nového modelu 5008 si užívají všichni cestující. Příkladem je elegantní obložení z hliníku, které sahá přes celou palubní desku a přední dveře až po zadní dveře. Odráží se v něm ambientní LED osvětlení, u kterého lze volit z palety osmi různých barev. Atmosféra v interiéru vozu je díky tomu velmi působivá a příjemná.

Kompaktní volant s novými ovládacími prvky

Volant, který je od samého počátku základním prvkem systému Peugeot i-Cockpit®, prošel rozsáhlým přepracováním, aby poskytoval ještě lepší pocit z jízdy a větší komfort řízení. Zachoval si samozřejmě svou kompaktnost, ale má modernější design. Přepracovaná středová část je menší a je izolovaná od ramen volantu, aby působila levitujícím dojmem podobně jako panoramatická obrazovka nad palubní deskou.

Nové jsou i ovládací prvky umístěné na volantu. Pro optimální ergonomii automaticky rozpoznají prsty řidiče, ale aktivují se až po stisknutí, aby se zabránilo chybným pohybům. Nový volant je u verze GT standardně vyhřívaný. Peugeot Panoramic i-Cockpit® má za volantem nově umístěny dva štíhlé a elegantní ovladače a rovněž dvě páčky pro rekuperační brzdění.

Deset přizpůsobitelných ovladačů i-Toggles®

Ve střední části palubní desky jsou umístěny ovladače i-Toggles® neboli plně přizpůsobitelné dotykové ovladače, které lze nakonfigurovat tak, aby poskytovaly rychlý přístup k 10 oblíbeným funkcím uživatele, ať už jde o volání oblíbenému telefonnímu kontaktu, spuštění navigace do často používaného cíle, naladění rádia na oblíbenou stanici, nastavení ideální teploty klimatizace atd.

Nejnovější generace online systémů Peugeot

Výbava Allure standardně zahrnuje systém Peugeot i-Connect®, který nabízí plnou konektivitu díky funkci bezdrátového zrcadlení (Apple CarPlay/Android Auto).

Technologický zážitek doplňuje systém Peugeot i-Connect® Advanced, který je součástí standardní výbavy verze GT. Tento systém je vybaven online navigací TomTom s funkcí Trip planner.

Povel „OK Peugeot“, který využívá funkci rozpoznávání hlasu, zajišťuje přístup k funkcím infotainmentu, topení/klimatizace a také k telefonu. Toto rozpoznávání hlasu je nyní schopno rozlišovat mezi příkazy řidiče a spolujezdce.

V modelu 5008 bude k dispozici také umělá inteligence ChatGPT, která zajistí interakci mezi cestujícími a vozidlem. Pro pomoc uživatelům a zodpovězení jejich případných dotazů je součástí systému palubní dokumentace a odkaz na výukové materiály přístupné pomocí QR kódu. Aktualizace systému probíhají „over the air“.

Více než 40 jízdních asistenčních systémů

Systém Drive Assist Plus 2.0 u modelu 5008 pomáhá řidiči s využitím všech senzorů vozu a informací z online navigace. Asistenční systémy jsou navrženy tak, aby usnadnily řidiči jízdu na víceproudých silnicích, jako jsou dálnice nebo rychlostní silnice:

Za příplatek může být nový 5008 vybaven systémem Peugeot VisioPark 360°, který díky čtyřem kamerám umístěným co nejblíže předním a zadním kolům a dvanácti senzorům rozmístěným po celém voze poskytuje 360° pohled na okolí.

Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu: Nastavuje řízení a rychlost tak, aby se vůz udržel v jízdním pruhu a jel rychlostí, kterou řidič nastaví.

Poloautomatická změna jízdního pruhu: Pokud si to řidič přeje, provede za něj systém změnu jízdního pruhu. Stačí aktivovat funkci a stisknout tlačítko „OK“ na volantu. Poté systém navede vůz do nového jízdního pruhu.

Včasné doporučení rychlosti: Systém na základě snímání dopravních značek a shromažďování informací z online navigačního systému rozpozná jakoukoli změnu rychlostního limitu a navrhne řidiči úpravu nastavení adaptivního tempomatu. Pokud je detekován déšť, systém okamžitě navrhne snížení rychlosti v souladu s rychlostními limity, například ze 130 na 110 km/h na dálnici.

Výjimečný prostor pro sedm cestujících

Nový model 5008 nabízí díky svému rozvoru štědrý prostor pro cestující ve druhé řadě i ve třetí řadě sedadel. Z tohoto hlediska nastavuje v segmentu C-SUV nové měřítko.

Druhá řada nového modelu 5008 je vybavena pohodlnými sedadly, která tvoří posuvnou lavici dělenou v poměru 60/40 s opěradly v poměru 40/20/40, což představuje dokonalou kombinaci modularity a pohodlí.

Opěradla sedadel ve druhé řadě se nezávisle sklápějí v 5 polohách, což cestujícím zajišťuje pohodlí na dlouhých cestách. Zvláštní pozornost byla věnována povrchové úpravě, kdy bylo u všech sedadel druhé řady použito vysoce kvalitní čalounění.

Přístup ke třetí řadě sedadel je bezkonkurenční díky systému Easy Access. Ten umožňuje sedadla ve druhé řadě zcela sklopit a zároveň posunout dopředu. Tento systém, který nemá v daném segmentu obdoby, výrazně zlepšuje přístup do třetí řady. Ovládání usnadňuje páčka umístěná v horní části opěradla sedadla. V kombinaci s širokým otevřením velkých zadních dveří umožňuje tento systém pohodlné usazení ve třetí řadě pro všechny cestující bez ohledu na jejich výšku.

peugeot-5008-interierpeugeot-5008-interier

Velký a přizpůsobitelný zavazadlový prostor

Zavazadlový prostor nového modelu 5008 má v pětimístné konfiguraci objem 748 litrů, v sedmimístné konfiguraci 259 litrů a v dvoumístné konfiguraci až 1 815 litrů. Vyniká výjimečnou modularitou, kterou nabízí propracovaná architektura sedadel, jež umožňuje širokou škálu kombinací uspořádání. Při sklopení všech zadních sedadel nabízí nový model 5008 obrovskou rovnou podlahovou plochu.

  • Charakteristiky druhé řady: lavice 60/40, opěradla 40/20/40
  • Charakteristiky třetí řady: opěradla 50/50.

Podlahové krytí zavazadlového prostoru za třetí řadou sedadel lze zvednout a vertikálně uložit za sedadla, čímž vznikne místo pro nejméně dvě kabinová zavazadla. Další rozsáhlé úložiště se nachází pod sedadly ve třetí řadě. Tento prostor o objemu přibližně 80 litrů lze využít k umístění různých předmětů, například sportovního vybavení, které pak není při pohledu zvenčí vidět.

Horní kryt zavazadelníku lze odložit za sedadla ve druhé řadě či do vyhrazeného úložného boxu pod podlahou.

A konečně, pro usnadnění nakládání je 5008 vybaven elektrickým ovládáním výklopné zádi, které je standardní součástí verze GT.

Kabina poskytující pocit pohody

Na cestující čeká kromě velkorysých rozměrů kabiny nového modelu 5008 i mimořádně útulné a příjemné prostředí. Spojení ambientního osvětlení, hliníku a látkového obložení v prvních dvou řadách dokonale ladí a vytváří jedinečný pocit elegance a pohody.

Velké panoramatické střešní okno poskytuje dostatek světla. Jeho přední část je otevíratelná, a to i elektrických verzí, u kterých bývá tato možnost poměrně vzácná. Kabina je maximálně prosvětlená až do třetí řady, která je rovněž obklopena velkými prosklenými plochami.

Pro zajištění zdravé atmosféry v interiéru je nový Peugeot 5008 vybaven systémem AQS (Air Quality System), který neustále monitoruje kvalitu vzduchu vstupujícího do prostoru pro cestující a v případě potřeby automaticky aktivuje recyklaci vzduchu. U verze GT je za příplatek navíc k dispozici systém úpravy vzduchu Clean Cabin, který filtruje znečišťující plyny a částice. Údaje o kvalitě vzduchu se zobrazují na pravé straně panoramatické obrazovky.

Elektrické výkony na nejvyšší úrovni

Nový model 5008 nabízí řadu elektrických a hybridních pohonných jednotek, které jsou na nejvyšší úrovni tohoto segmentu, a to jak z hlediska výkonu, zejména pokud jde o dojezd, tak z hlediska možností, které zákazníkům nabízí. Nabízí proto celou řadu pohonů s nulovými emisemi a s dojezdem od 500 do 660 km, včetně čtyřkolky se dvěma elektromotory a verze s dlouhým dojezdem.

Tato řada synchronních elektromotorů s permanentními magnety nabízí vyšší výkon a vyšší účinnost.  Verze s pohonem dvou kol mají výkon 157 kW (345 Nm) nebo 170 kW (345 Nm). Varianta se dvěma elektromotory a pohonem všech kol poskytuje celkový výkon 237 kW (157 kW vpředu a 80 kW vzadu). Přední motor zajišťuje točivý moment 345 Nm a zadní motor 170 Nm.

Vysokonapěťová lithium-iontová baterie 400 V s chemickým složením NMC (nikl, mangan a kobalt) je umístěna pod podlahou a napájí trakční elektromotor. Ostatním elektrickým spotřebičům (světla, infotainment atd.) dodává nadále energii 12V baterie, která je sama napájena z vysokonapěťové baterie prostřednictvím měniče.

Tepelný management baterie využívá cirkulující chladicí kapalinu, která zajišťuje velmi rychlé nabíjení, optimalizovaný dojezd a delší životnost. Tepelné čerpadlo samozřejmě přispívá také k tepelnému komfortu cestujících a zároveň šetří energii baterie.

Na baterii je poskytována záruka na 8 let (nebo 160 000 km) s garancí minimální nabíjecí kapacity 70 %.

Peugeot e-5008 využívá novou platformu STLA Medium skupiny Stellantis, která je oproti platformě vozu e-3008 prodloužená. Je určena pro elektromobily skupiny a představuje v rámci současného automobilového průmyslu vysoce vyspělé technické řešení.

Platforma STLA Medium „BEV-by-design“ poskytuje rekordní energii v poměru k vzdálenosti mezi koly s kapacitou až 98 kWh. Díky její výkonné koncepci, která zajišťuje i účinnou aerodynamiku (SCx 0,79), nabízí e-5008 nejlepší dojezd ve svém segmentu (až 660 km).

Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku nabízí připojení typu Mode 2/3 (střídavý proud) a Mode 4 (stejnosměrný proud). Pro nabíjení střídavým proudem jsou k dispozici dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešení nabíjení u zákazníků. Standardně se dodává třífázová nabíječka o výkonu 11 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 22 kW. Při dobíjení stejnosměrným proudem prostřednictvím rychlonabíjecích stanic lze zásuvku typu Mode 4 u modelu E-5008 použít pro výkon až 160 kW, což umožňuje doplnění energie pro dojezd 100 km za pouhých 10 minut a dobití baterii z 20 % na 80 % za 30 minut.

Model s hybridním pohonem

Model 5008 Hybrid 136 e-DCS6 je vybaven systémem Peugeot Hybrid 48V, který tvoří benzínový motor nové generace o výkonu 136 k spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva až o 15 % na výsledných 5,7 l/100 km. Při jízdě ve městě může nový 5008 Hybrid 136 e-DCS6 až 50 % času fungovat ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.

Nabídka modelů 5008 a jejich vybavení

Model 5008 je k dispozici ve dvou výbavových stupních: Allure a GT, přičemž obě verze poskytují až 7 míst.

Verze 5008 Allure jsou v jednobarevném provedení, čalounění v kombinaci TEP/látka s reliéfními motivy. Mezi hlavní prvky standardní výbavy patří bezklíčové odemykání a startování, zadní HD kamera, zadní parkovací senzory, LED světlomety a světla, 19palcová litá kola, Peugeot i-Cockpit® se dvěma 10palcovými digitálními panely, online informační systém Peugeot i-Connect® atd.

Verze 5008 GT se dodává ve dvoubarevném provedení s černou střechou a čalouněním Alcantara. Hlavní standardní výbava zahrnuje navíc k verzi Allure: 20palcová litá kola, LED světlomety Pixel, přední parkovací senzory, elektrické otevírání víka zavazadlového prostoru, vyhřívaná přední sedadla a volant, indukční nabíječku telefonů, přizpůsobitelné ambientní osvětlení, Peugeot Panoramic i-Cockpit® se zakřivenou 21palcovou obrazovkou, přizpůsobitelné dotykové ovladače i-Toggles, online informační systém Peugeot i-Connect® Advanced atd.

Zdroj: https://www.media.stellantis.com/cz-cs/peugeot/press/novy-peugeot-5008-sedmimistne-suv-pro-cestovani-prvni-tridou

Potřebujete poradit?

Neváhejte se nám ozvat. Ve VETO CZ jsme připravení Vám s čímkoliv pomoci.